Fredag, som en lördag..

Idag, fredag, fyllde min bror år.
Jag önskar jag kunde vara där, där hos honom och gratta honom.

Aldrig har jag sett en distans som denna, 
en distans som skiljer oss åt.

När jag var yngre såg jag oss alltid tillsammans,
bröder som alltid höll ihop. 

När jag var yngre såg jag oss alltid som äldre,
nu när jag är äldre ser jag oss alltid som yngre.

Bröder som aldrig bryter ny mark ensam, 
ny mark som alltid bryter nytt brödrarskap.

Yngre bröder  som alltid som såg framåt,
bröder som aldrig såg bakåt.

En mor som alltid såg vårat bästa,
en mor som alltid skäller på vårat värsta.

En far som alltid dansat efter våra noter,
en far som alltid ställt sig efter våra toner.

Grattis Tommy.
En framtid som bara du ställer efter dina önskemål,
en framtid som bara du ställer efter dina önskemål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback