Tjänaren och döden

Det var en herre som hade en tjänare.
Tjänaren var honom alltid trogen.
En dag tog tjänaren en av Herrens hästar,
då tjänaren skulle in till byn för att handla frukt.
Precis i byns utkant stötte han på en man.
Den här mannen kallade sig Döden.
Förskräckt red tjänaren snabbt hem till sin Herre för att berätta allt,
att han blivit hotad av Döden och att han var tvungen att fly.
Tjänaren flydde till staden Raackwa.

Ilsken tog Herren sin häst och red in mot staden.
Även han mötte denna man vid namn Döden.
Herren frågade:
-Varför hotar du min tjänare?
-Hotar? Jag blev bara förvånad att se honom redan nu.
Jag har ett möte med honom ikväll. I staden Raackwa..


(den är inte såhär på riktigt, jag kommer bara inte ihåg vart jag hört den
hur den är och så. Jag kanske drömt allt?) Kommentera gärna om ni känner igen den.
 

Kommentarer
Postat av: tomy

nope, jag har inte hört den förr (:
men den va cool .

2006-03-07 @ 23:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback