Minusgrader i Västerås

Ted Gärdestad - I dröm och fantasi


Jag undrar om en blank sida påverkar alla andra lika mycket som det påverkar mig.
En tom yta där man själv kan skapa sin egen mening.
Skapa något utan att bli påverkad av annat eller andra.

Man behöver inte skapa något på just den ensama blanka ytan.
Utan bara kanske att skapa något i sitt eget huvud.
Fly verkligheten för en kort stund och bara få allt som man vill.
Kunna påverka allt som man vill och få det bästa slutresultatet man kan önska sig.

Det är som när den första riktigt snön har kommit.
Då när man ser en stor yta snö, helt oberörd.
Visst känner man suget då att bara springa ut där och sparka omkring all snö.
Jag vet iallafall att jag kan känna så.
Det är något av en frihetskänsla.

Att vara först på obruten mark.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback