Ensamvarg

Nu är det klart.
Om 26 dagar börjar min färd tillbaka till hembyn.
ENSAM!
Jag ska ta mig över toppar och genom dalar.
ENSAM!

Det ska bli ett förbannat spännade test att fjällvandra solo.
Visst, jag har all utrustning och kunskap..
Men det är första gången ensam.
Klart det är lite pirrigt.
Eller, för mig är det klart att det är pirrigt iallafall..

Och då är vi inne i september..
Jag hoppas hösten har nått sig uppåt då,
så alla dalar verkligen exploderar i färger.

Har jag inte fått lappsjukan innan dess kommer jag garanterat
att få den under fyra dagars ensamhet mitt i ingenstans.
Spännande.

Jag är en jävla clown
Någon som här bara för att roa dig
Men snart är showen över
Pga av bristande intresse stänger vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback