Light version

Ett återkommande tema, rutin.
Rutin.
Nu vet jag att jag kommit in i en rutin,
och jag vet  t o m  vilken rutin.
En kroppslig, ren fysisik rutin.
Vilken nog är det bästa av dom två.
Psykiskt, eller rent själsligt vill jag nog aldrig uppnå rutin.

Att alltid känna sig levande, och att ha något att leva för.
Två saker som nog är mycket svåra att kombinera i en lyckad kombination.
Alla handlingar efterföljs av konsekvenser.
Ofta får man ge upp något för att vinna något annat.

Är det för att man aldrig är nöjd?
Vill man alltid det bästa för en själv?
Oavsett konsekvens..

Kan andras konsekvenser bli en egens lycka?
Dagens beslut bör tas med gårdagens handlingar i bakhuvudet.
Allt för att slippa konsekvenser inför morgondagen.

Kommentarer
Postat av: Pillan

Heej.. Fan va fint Du skriver! Jag gråter ju när jag läser, av igenkännande ibland. Håll i hatten! Glaset är faktiskt halvfullt ibland men då kan Du ju fylla det med vad du vill!

2008-05-17 @ 13:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback