Snö i juli


Vi låg i sängen ett bra tag till, jag menar det var ju ändå söndag.
Ingen av oss hade någon tid att passa.
Kaffet hade hunnit bli kallt, tidningen hade försvunnit.

Du tittade på mig och la dig närmre mig.
Nästan gled över till min sida.

Med benen inlindade i varandra somnade vi snart.
Jag vaknade av att du som vanligt tagit allt täcke.
 
Frusen steg jag upp och gick emot fönstret, för att piggna till av förvåning.
Den underbara vintersolen hade blivit utbytt mot den änglalika snön.


Glad som en liten flicka på julafton slängde jag mig i sängen.
Snabbt skakade jag liv i dig och berättade om den första snön.
Halvt omskakad gav du ifrån dig det vackraste leende jag någonsin sett.
Du hade knappt hunnit gå upp när jag redan stod i dörröppningen och hoppade
som en kissnödig liten pojk. Ivrig att komma ut och få kasta snö på dig.

Allt var helt magiskt, men innan vi visste ordet av kom våren.
Med våren kom nya tider, nya tankar och nya mål.
Jag sitter här och hoppas på att nästa snöfall ska ta med sig samma känsla som förut.
Samma typ av leende och samma hopp i sängen för att väcka dig med dom tre orden..
SNÖN HAR KOMMIT!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback