en värld där jag får bestämma

Inatt drömde jag, jag drömde ordenligt för första gången på länge.
Och jag hoppas innerligt att du inte tar illa upp av att jag skriver det här.

Drömmen var om dig.
Det var du och jag som förut.
Fast ändå inte. Det här kändes så verkligt, så det var nytt på något sätt.

Det handlade om min diabetes.
Vi bråkade om den.
Du tyckte som vanligt att jag inte skötte mig ordenligt.
Men jag såg inget fel.
Vi tjafsade om att du brydde dig.
Hur sjukt är inte det.
Nu skulle jag göra allt för att ha den disskutionen med dig.
Allt.


Var tvungen att skriva ut det här, att skriva om min dröm.
För jag kom till insikt imorse om hur konstiga tjafs vi har haft.
Du har det bättre nu. Du kommer må bättre nu.
Jag önskar bara att det var jag som kunde att få dig att må bra.

Kommentarer
Postat av: sophie

fint inlägg!

Postat av: Anonym

.. blev tårögd av det där brushän. . se till att komma ner snart, okej? (:

2006-10-16 @ 19:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback