om du inget säger, hur ska jag veta?

En sista hållplats

Jag sneglar på min skjorta
Den hänger där, vit och ren
Vit och ren, helt oskuldsfull
Full av oskuld

o`skuld subst. ~en ~er
ORDLED: o--skuld-en

1 det att vara oskyldig: försöka bevisa sin ~
BET.NYANS: ibl. iron. om person: spela sårad ~


Varje dag sätter jag på mig en skjorta.
Inte just den vita, men en som är minst lika full av oskuld
Och när jag kommer hem, det är då min oskuld visas på riktigt.

2 avsaknad av (livs)erfarenhet: oskuldsfull; barnets ~; politisk ~
BET.NYANSER: a) om tillstånd e.d.
som präglas av stillhet o.d.: ~en och friden på landet


Kommentarer
Postat av: Tove

^_^ tackar.
Vart jobbar du?
Hehe ja du får allt göra det.
Ja min helg var bra, rolig på ferdagen iaf.
Lördagen var jag inte lika pigg på men den var mys ändå. Söndagen var med bra :D
Då får vi hoppas att denna helgen blir bättre.
Något planerat?

Postat av: Tove

Nu blir jag inte lite avis. jag vill verkligen jobba i butik, eller café.
kan knappt tänka mig nått annat :P
vad jobbar du i för butik då?
ooh när fyller/fyllde du? hur mycket?
haft bra helg då? :D

2006-11-05 @ 19:13:26
URL: http://tovedotcom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback