en underbar tid med beundran

allt låter hela tiden så dramatiskt..
kanske allt för dramatiskt..
det är inte så det ska vara

det jag vill ha just nu är mycket, men en grej som jag skulle
värdesätta något otroligt, det är en stor skön halsduk och höst
allt blir så mycket enklare på hösten

att se träden samla kraft för att överleva en kall vinter
att se världen omkring en själv sakt glida in i julmörkret
det är ett lugn som faller ner över oss
se det sista bladet från björken falla ner till marken för att återfödas
naturen har det enkelt
det har sin rutin, den förlorar aldrig något av sig själv
lämna en del för att ge liv åt något nytt, om inte vackrare än tidigare

skulle jag bli en årstid skulle jag vilja bli hösten
få se alla i underbara myskläder, fyllda av kärlek
att få bli beundrad för sin skönhet, alla färger och den friska vinden

och det är nu alla börjar fundera på den sköna sommaren dom haft
alla minnen, oavsett väder, man fått av vänner fester ovänner och lata dagar
hösten är nog en tid att ta vara på
det står liksom mellan allt
julstressen och dom sköna sommarkvällarna

men det är inget man vill uppleva ensam
så.. istället för att vara hösten är jag nog någon som får
chansen att dela det med någon annan
och själv beundra den underbara hösten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback