Det jag inte vet något om kan jag inte ändra på

Jag önskar att jag visste allt det jag vill veta.
Men vissa saker är nog där för att man till stor del alltid ska undra
och ställa sig själv en massa frågor.

Någon form av drivkraft. Nyfikenhet.
Det kan man inte ta ifrån människan.
Man kan nog ta det mesta ifrån en människa, men nyfikenheten finns där.
Oavsett vad..

Om något händer en själv undrar man varför det hände,
och händer det i n t e undrar man varför det inte hände...

Frågor, nyfikenhet, funderingar..
En riktigt bra drivkraft tror jag.. Sen finns det självklart mycket mer än bara så, men..


Vi kommer aldrig att bli nöjda, vi kommer alltid sträva efter det där vi inte kan få..
men det är nog det som får oss att vilja fortsätta, trots allt skit som händer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback